Thursday 27 February 2014

cerita 1 : permulaan kisah aku

salam pagi khamis,,,

khamis sangat indah bagi aku tahun ni..sebab pe sebab johor dah start cuti setiap hari jumaat and sabtu..n ari khamis office tutup 1530h..hehhe sangat seronok..setiap ari khamis sebelum balik umah mesti tengok wayang dulu..itu perkara wajib..

kadang-kadang sampai 2 kali dalam sehari aku tengok wayang..huhu itu lah KHAMIS..sangat bahagia..hehhe

okey..aku nak cite cikit pasal diri aku sendiri arini..sebab arini macam dapat aura n mood yang sangat2 happy nak kongsi dalam blog aku ni..hehhe sampai xtau nak cerita dari mana..hahhha

03.11.2013 - tarikh aku bertunang dengan jejaka pilihan hati mr.zamri yang sepatutnya di langsungkan lagi awal bulan sept tapi belum cukup preparation aku pon amik tarikh bulan Nov tu..
kami bercinta dan berkenalan hampir 4 tahun....n bulan Sept 2014 ni merancang untuk terus membina masjid bersama...hehhehe (doakan yang terbaik okey..)


zamri ni klakar orang nyer...baik..setia pada aku...xpenah ader pompuan lain...kerja pon okey...nak kata hensem boleh lah...n aku yakin dia boleh bimbing aku ke jalan yang lebih baik..insya ALLAH... Mesti korang rase yeker lelaki tu xder pompuan lain...???setialah sangat!!huhu Aku ni pon memang kuat cemburu..merajuk...lagi2 kalau dia sebut nama-nama pompuan yang ntah sesape yang kat tempat keje dia tu yang aku xkenal... Malas nak melayan sangat kalau zamri ni cite2 pasal hal-hal keje dia ker..kawan-kawan dia yang aku xkenal..aku malas nak amik port..masuk telinga kanan kuar telinga kiri..hehhe Setiap kali kuar ngan zamri aku akan check hp dia..mane2 massage whatssap ke WeChatt ke massage2 biase ker aku check satu demi satu... Okey 0 xder unsur2 yang boleh menimbulkan perbalahan.. Aku pon bukan jenis yang cemburu xtentu pasal...kalau aku xnampak atau xtau ape yang zamri buat kat belakang aku.. dia selamat..tapi kalau sampai aku dapat tau..meletop lah semua aku ungkit..hahha SETAN nama yer tu..huhu


Sepanjang tempoh kitorang bertunang...amat2 lah banyak dugaan nyer...ujian dari ALLAH kan..nak tengok hambaNYa ni redha atau x dalam setiap ujian yang diberikan..hehhe pasal ujian atau dugaan-dugaan nye next entry okey..sekarang cite pasal pertunangan aku dan zamri

masa majlis pertunangan tu...11 dulang berbalas 13 dulang..banyak kan aku pon dah lupe ape isi yer..hehhe
xsilap dr tempat aku..

             aku bagi  :-
  1) baju kemeja + seluar slack
  2) kasut kulit
  3) songkok
  4) baju melayu
  5) sirih junjung
  6) kek secret recipe
  7) pulut kuning
  8) buah
  9) sejadah
 10) kain pelekat
 11) biskut raya 3 jenis
 12) biskut alia bagi
 13) tuala

zamri bagi :- (tidak termasuk cincin)
 1) tuala
 2) baju kurung 
 3) kasut
4) hand bag
5) sirih junjung
6) kek

7) coklat
8) sejadah

9) alquran
10) buah
11) telekung

nanti kawen maybe dalam 7 berbalas 5 je kot..xbanyak..huhu jenuh aku nak carik barang lelaki..dah le mahal giler..huhu untuk kawen nanti pon mak andam aku suh carik kasut yang 5hinchi!!oh memang patut pon aku kan pendek!!hiooho

itu jer lah dulu..hehhe k XOXO

No comments:

Post a Comment