Sunday 2 March 2014

FILEM : SEJOLI >> Maya Karin / Remy Ishak / Izara Aishah / Bront Palare

Selamat pagi uolss..pepagi lagi dah cibuk berblogger kan..hahaha sah2 xde keje kan!!huhu banyak keje tapi amik feel dulu....relax2 duk mengelamun terkenang2 peristiwa yang lepas-lepas...hahahahaha puiihh!!pepegi dah tangkap lentok!! biaselah keje di pagi ahad...sunday blues!
okey nak cite last week ingat lagi x yang aku mc ari Rabu aritu??konon yer alergic??hohoho sangat2 beruntung nyer..hehhe okey disebabkan bosan xde wat per aku lepak ngan Sham...sape Sham??tu next entry aku cite mcm mane perkenalan kami bermula..oh sangat2 tidak terduga..huhu

sambung balik cite tadi...aku kol Sham 
 > "hello..ader mane tu???
>>"ad kat ofis...meh la datang..
>"kalau dtg ader udang galah x??
>>"meh la dtg dulu...
>"okey jap g sampai...sila siap2 ea...xnak tunggu lelame..

hehehe aku pon gerak lah g Segamat..sejak Sham pindah Segamat kitorang dah tak selalu jumpe..Sham busy sokmo...selalu ader kes n dia sentiase oncall..kalau dulu mase dia kat JB boleh dikatekan setiap minggu jumpe...hehehe

1jam gak perjalanan dari Yong Peng ke Segamat dengan jalan nye perghhh!!bley tahan rosak yer..rosak tayar kete aku..hehehe sampai je sane Sham kene ikut pegawai uruskan kes..aku pon mcm xder mod r..okey xpe aku balik..huhu Sham pujuk aku suh aku stay kat umah dia dulu after settle semua baru g makan n round2..hehhe sib bek xlame aku tunggu dia..sempat gaklah melelapkan mata huhu

Settle semua kitorang pon gerak g makan n tengok wayang cite SEJOLI yang tengah hot sekarang nih..erm..mcm kene jer ngan cite kita ni... Misi Cantas Cinta...hahhaha


Sinopsis cite dia mcm ni


Sejoli mengisahkan cerita perjalanan Joe (Bront Palarae) ke Phuket setelah hatinya hancur disebabkan ditinggalkan Nita (Izara Aishah). Semasa ke sana, Joe bertemu dengan Gina (Maya Karin) yang turut ke Phuket selepas ditinggalkan kekasihnya Hardy (Remy Ishak). Selepas berlaku beberapa insiden yang menyatukan mereka, mereka mendapat tahu bahawa mantan kekasih mereka, Nita dan Hardy sedang bercinta.

Mereka berpakat untuk membantu antara satu sama lain bagi melupakan bekas pasangan masing-masing, tapi dalam pada masa yang sama mereka masih gagal untuk melupakan bekas pasangan mereka. Dan, apabila mereka mendapat tahu yang Nita akan berkahwin dengan Hardy, mereka bercadang untuk merosakkan perkahwinan tersebut sebagai jalan untuk mendapatkan semula bekas pasangan masing-masing.

Pelbagai taktik kotor dilakukan oleh Joe dan Gina dengan harapan hubungan Nita dan Hardy akan berakhir bersama bantuan sahabat baik mereka Lola (Dira Abu Zahar) dan Tompy (Azad Jazmin) sehingga tibanya hari pernikahan Nita dan Hardy.


selebihnya korang kenelah g tengok sendiri..hehehe aku bagi 3 bintang 1/2 dari 5 bintang..perkenalan yang singkat lebih bermakna daripada perkenalan yang bertahun2 huhu eh eh pehal kau ni?? mula lah tu goyah!!huhu bukan pe cerita tu ader cikit persamaan antara aku ngan Sham..hahaha choii!!

Abiz tengok wayang terus balik..sebab time tu dekat kol 9 gak..nak sampai umah kol bape..huhuhu lagipon esok Sham balik and nak singgah umah..berbunga-bunga lah ati nie...promise ea balik..xbalik siap!!huhu

>>esok sham balik....masak laksa ea..
>erm..okey tapi xreti sangat masak laksa..kalau xsedap makan je tau
>>kan dah banyak kali masak same..xkan xingat...
>okey..janji ea balik..nanti dah masak-masak xjadik balik :(
>>balik sayang...

hehehe...sayang lah sangat..sayang kamu jugaks!hehehe jadik ader 2 misi...1 misi nak masak laksa menyambut org kesayangan balik....1 lagi misi nak mencari baju untuk malam dinner 28.02.2014..semoga berjaya bebeh!! hehhe

xoxo wat keje kejap..nanti sambung lagi..hehhe

No comments:

Post a Comment