Monday 3 March 2014

Pesan my MUM : "jangan sampai ter 'kantoi' dah lah.."

Salam ceria pagi Isnin.... Masih ceria seperti biase awal bulan kan tu yang muka ceria jer...hahahaha Baru lepas gaji lah katakan..hehehe Jadi nye macam-macam lah angan-angan nyer nak beli itu lah inilah..selagi ader duit..huhu

okey nak cite sikit sebelum g keje tadi baik jer mak aku pesan...

>>"kamu tu dah jadi tunangan orang jangan nak gatal-gatal kuar dengan si sham lagi..kang nanti tetibe zamri nampak konon nya nak wat suprise ke kamu.. kamu nak cakap pe mase tu??"

hahahha ntah lah xtau nak cakap per... tengok jelah ape reaksi dia n try tu explained ape yang berlaku sebenarnya..hehhe

kenapa pepagi lagi dah cite bab tu?? sebab kawan mak aku .. laki dia ader hubungan dengan kerani tempat keje dia.. satu hari mase kawan mak aku kuar beli barang ternampak lah laki dia di dengan kerani tu... bergaul mesra.. dia cite kat mak aku.. hati dia xsedap sejak akhir-akhir ni.. jadik dipendek kan cerita Tuhan nak tunjuk kan.. terkantaoi lah akhirnya... mungkin cinta dan sayang nye dia kat laki dia tu ikhlas tu yang terkantoi.. laki wat hal..huhuhu

jadi nyer ader lah kaitan dengan aku...

>>"kalau kita ikhlas sayang kat orang tu..Tuhan bagi kita rase.. kalau kita xsedap hati kadang-kadang tu mungkin pasangan kita ader lah tu buat hal nyer... ingat dik jangan sampai kantoi.. Zamri tu suka wat suprise kang tetibe datang time tu adik ngan Sham keluar sama nak cakap aper?? Zamri tu pon selalu cakap ader rase xsedap hati kadang-kadang.. adik tipu dia bulat-bulat konon nyer xder wat pe lah.. ader kat umah lah... padahal kuar ngan Sham... mentang-mentang Zamri jauh... tu kalau tunang Sham pon dekat dah lame pecah pintu umah kita ni kene serang!!"

aku senyum jer...start kete jalan g keje hahaha ntah lah beb kalau ikutkan memang aku lagi senang dengan Sham.. nape eak?? sebab dia selalu ader kot xmcm zamri... n maybe sebab aku ngan Sham baru kenal tu yang semua nya manis sokmo.. dengan zamri plak dah bertahun2 dah masak dengan perangai zamri kan..tu yang kadang-kadang ader rase bosan cikit hahaha tapi ingat pesan orang tua

 

" walaupon kita kenal orang tu bertahun-tahun lame nyer.. sebenarnya kita masih tak kenal lagi siapa dia sebenarnya... jadi jangan kate argghhh aku dah masak dengan perangai kau tu... kita lupa yang manusia semua ader perasaan yang sering berubah-ubah.. hari ini dia ceria esok dia berduka esok lusa dia mula rase sayang dan mula rase tidak mahu kehingan kita.. "

okey XOXO

No comments:

Post a Comment