Thursday 13 March 2014

Ujian 2 : Ini Ujian Semoga Di kuatkan Iman

Salam Khamis.... arini mood aku tak berapa okey.. jadik biarkan aku duk merepek meraban jap ea.... Tak tau nak mula dari mana.. cuma aku rase macam nak lari jauh2 je.. huhu Pengecut lah pulak.. cube lari dari masalah yang aku cipta sendiri.. huhu

Ini cerita aku dan Syam... Rase nyer makin lame makin rapat plak ngan mamat ni... apasal eak?? Oittt kau dah ader Zamri.. tunang kau sendiri pehal kau nak rapat2 ngan mamat ni plak.. adoiii masalah lah kau nih...

okey bagi mereka yang tak mengalami perasaan yang aku rase sekarang ni mungkin akan salahkan aku bulat2... 

>>dah ader tunang duk menggatal tu kenapa...
>>tunang baik giler pon nak wat hal....
>>kau ni pompuan jenis ape... tak kesian ke ngan tunang kau tu...

and so on... tapi bagi aku.. ini dinamakan perasaan yang kau tak boleh elak bila kau berada dalam situasi aku... aku manusia jugak.. sikap menyalahkan orang lain bukan diri sendiri itu normal... kadang2 aku salahkan Zamri kenapa dia boleh pindah balik KL sedangkan aku dah ader kat Johor..?? bile dah pindah KL memang jarang message ngan aku.. balik kg pon kadang-kadang jumpe kadang-kadang xsempat jumpe... okey fine.. sejak dia pindah KL tanggungjawab dia lagi lah besar.. semua projek company dia yang tanggung... (proude of him) eh tetibe.. hehhe

Jadik nyer.. pantanglah bile ader mase terluang.. Syam ambil alih tugas tu.. Kalau aku boring ke xtau nak wat ape ker.. aku g JB jalan2 ngan Syam... Round2.. Tasik Merdeka.. Tanjung Piai... The Zone... Batu Layar.. Melaka.. memane lah... yang bley lupakan masalah ofis seketika.. hehhe

Aku memang tak de masalah ngan Zamri okey jer kalau kuar same.. Cume wat mase sekarang ni Syam lebih banyak habiskan masa ngan aku... Walau pon kadang2 geram jugak ngan Syam ni.. contohnya kalau janji ngan aku nak kuar same.. tetibe xjadik.. walaupon dalam hati marah.. tapi disebabkan kami ni hanya kawan yang baik.. its okey.. 

Sejak kenal Syam.. mulalah membanding-bandingkan antara Zamri ngan Syam.. Kalau syam macam ni.. kalau Zamri kenapa tak macam ni?? Kalau Syam pandai pujuk kenapa Zamri tak?? Kalau dengan Syam bley bergayut berjam-jam.. kenapa bukan dengan Zamri..?? oiiiitt!!! tunang kau Zamri ke Syam??? tumbok kau baru tau!!hahahha

Bile dah tak tahan sangat asik pikir bende ni jer.. aku pon gerak g KL sorang2..  Kononnya mencari damai dihati lah.. hahha Dan secara kebetulan pulak bley Syam massage aku.. ader mana?? wat pe kat KL??jumpe sape?? eh macam kau plak tunang aku.. pe cer??hahahahha

Kenapa aku g KL sorang2?? cerita dia macam ni.. 

""sehari sebelum kejadian tu berlaku.. aku ngan Syam memang happy giler.. last week sebelum kejadian tu kami round2 JB... karok same2.. pastu Ijad plak ajak karok... okey layankan.. sebab tengah happy.. n malamnya Syam tido umah aku.. happy lah kan... esok nya Syam kate nak balik JB.. Sempat lah breakfast kat umah same-same... jalan2 g Tanjung Piai.. basuh moto same-same... malam tu Syam nak balik JB... sebelum dia nak balik JB dia kate nak p tengok awek dia jap.. wat pe.. kat maner.. okey layan kan.. masih cool lagi... tunggu sejam dalam kete sebab Syam p tengok awek dia wat pe kat mall ngan sape.. perghhh!!sejam beb aku tunggu... mula lah setan naik kat kepala.. aku message Syam.. >> selamat tinggal.. aku balik dulu.. bye!!

tak lama aku sampai umah dia kol.. ajak minum.. ha ajak minum??memang tak lah.. memang sejak balik dari Tanjung Piai tu kami tak makan n tak minum.. tahan kan.. sebab nak kejar anta mak ngan ayah aku g umah nenek.. jadik nya xsempat nak makan.. ingatkan balik tu nak makan bley plak jadik hal mcm tu...

Kau tau ape jadik kat mall?? Syam putus ngan awek dia.. arghh!!putus diorang tu putus memain... hahha arini putus.. seminit kemudian bercantum balik... hehhe yang aku tak puas ati nye.. dia putus ngan awek dia.. dia nak putus sahabat ngan aku.. sampai ati kan?? jadik nyer aku pon bawak diri g KL sorang2 jumpe amal and makan laksa.. nyumiii!!

pesan amal kat aku  

>>perasaan kita terhadap seseorang ader dua.. rase sayang dan cinta...sayang... bila kita rase kita boleh hilang dia dan teruskan hidup itu dipanggil sayang.. tapi kalau cinta.. kita tak sanggup hilang dia... itu lebih mendalam... perasaan ni memang complicated... kalau sayang Syam.. pikir mase akan datang dengan dia.. kalau pilih Syam jugak.. ape salah Zamri sampai kamu pilih Syam...

Itu yang aku tak boleh nak jawab... jadik sekarang ni aku cube sedaya upaya untuk kembalikan rase cinta aku pada Zamri.. yelah.. ni baru sikit ujian yang Dia bagi.. datangkan seseorang yang sayang aku.. mampu bagi aku segala galanya.. 

pesan abg khai..

>>orang ke3 ni mainan syaitan... Ingat awak tu tunangan orang.. ALLAH dah bagi jodoh maka jagalah ia... redha.. sebab jika kita pilih dunia.. maka bahagialah kita dapat.. tapi jika pilih jalan ALLAH dan Nabi ALLAH maka akan bahagia hingga ke Jannah..

pesan beba plak..

>>rase cinta tu belum sampai kat Syam.. sekarang ni baru timbul rasa sayang je kat Syam tu... Memang kene kuat untuk hadap semua ni.. cube elak dr kerap berjumpa... bermsg... call... cube jauhkan diri sikit sikit.. biar Syam rase kamu dah mula jauhkan diri.. Semua tu bisikan syaitannnn!! kamu je yang boleh tolong diri kamu.. orang lain hanya mampu beri nasihat.. yang kene bertindak dan berfikir.. KAMU!!!

pesan EL

>>susah nak cakap.. sebab ni pasal perasaan.. kita tak boleh menipu.. kalau kau pilih Zamri pon tapi kau masih pk orang lain nak wat per? aku tak nafikan diorang semua ni baik.. tapi aku takut kalau2 Syam hanya amik kesempatan atas kau jer.. aku tak kisah pilihan kau sape.. janji kau bahagia dan tak menyesal di kemudian hari.. sebab perkahwinan itu ibarat satu pertarungan.. 


okey.. tu pesanan2 yang aku rase banyak membantu aku.. semua memang pakar motivated hehhe ader lagi pesanan2 penaja yang lain.. ni aku amik yang best2 jer.. hehhe ramai yang suruh aku pilih Syam.. ramai jugak yang membangkang kalau aku tinggalkan Zamri...

 well aku ni manusia.. banyak khilaf nya.. cube nak jauhkan diri tapi kalah dengan perasaan sendiri bak kate Beba... tu semua bisikan syaitannnn!! huhu

rasa nye jalan terbaik adalah solat istikharah... pilih yang terbaik dr yang baik-baik.. hehhe

Fuhh!!panjang beno aku bebel ni... jom2 start keje nt sambung balik... XOXO






No comments:

Post a Comment