Tuesday 4 March 2014

Tragedi Seminggu Sebelum Majlis Merisik

Tengah duk cari - cari gambo tetibe ader satu gambo ni mengingatkan aku pada satu peristiwa... Trauma kalau nak cerita kan balik.. huhu tapi sebagai kenang - kenangan aku selit kan jugak lah dalam blog ni.. walaupon ianya kenangan yang terlalu pahit.. huhu
Cerita dia macam nih... 

Seminggu sebelum Majlis Merisik

"Khamis Nov-2013 - tarikh aku lupa sebab aritu ofis aku ader wat kenduri tahlil malam Jumaat.. jadik yer sesiapa yang agak-agak rajin ni tolong lah masak ker rewang-rewang ker kan... Boleh plak petang tu terlampau rajin.. g tolong tengok diorang masak-masak... mula-mula nak tengok jer.. pastu tolong makan jap... hahhaha pastu Kak Mis suh aku buat air.. konon nyer tangan anak dara ni manis.. hahahha yolah bab buat air ni memang serah kat aku.. memang semua orang cakap aku wat air sodap.. hahha perasannn lah sangat kau kan!!!

Aku amik jug yang paling beso... kopi 3 uncang.. 1 botol tin susu

Seriau dah aku nak citer.. huhuhu (rehat 5minit jap)

Okey.. satu tin susu dah berjaya aku bukak... rase2 mcm kurang manis.. okey ambik lagi satu tin susu.. basuh tutup nyer... then bukak... ait.. asal tangan aku darah nih.. eh...!! makin banyak plak darah ni kuar... sekali aku tengok.. peh... terhiris dengan penutup tin susu tu.. woooowwww!! macam nak pintam.. ni aku recall balik pon tangan aku dah mula semut-semut!!! aiyooooo!!! nampak siut daging yang kat dalam.. hadoiii!!

kecoh satu dapur... duk relax.. amik minyak gamat.... lekap kan ngan hansaplast plaster.... setengah jam berlalu aku balik umah... masih lagi berdenyut nih... alahai nape leh jadik cmnie.. nape ler tak hati2.. huhuuhu

Balik umah nangis teresak-esak.. Mak aku orang paling gelabah.. 
 >>kenapa ni??
>>cakap kenapa??
>>tangan tu nape berbalut??
>>jawab kenapa??

mak aku.. hehhe aku plak bile orang tanye bertalu talu camtu makin kuat lah nangis nyer.. orang jawa kate gembeng!! hahahha 

>kene penutup tin susu... ader rewang kat ofis nak buat air kopi susu.. nak bukak susu terkene penutup nyerrrr... (wawawwawwawwawwa)

mak aku pe lagi panggil MamaChik (jiran umah sebelah merangkap sepupu pada ayah aku) bawak aku g Klinik... alahaii.... conferm2 kene jahit nanti ni!!! seram nye lah hai... kalau tak pegi kang bernanah plak adoiii!! 

gagahkan jugak pegi klinik.. ayah aku anta... Klinik dah tutup tp dapat kol orang yang jaga emergency kes.. En. Suraj name nyer... aku pon duduk kat kerusi di temani MamaChik.. Mak ngan ayah aku tak boleh tengok darah.. jadik nyer diorang kat luar... hoho seram seyyy... 

mula-mula kene injuction kancing gigi... pastu mase bukak plaster tu pergh... tahan jelah... kene lagi enject bahagian yang luka tu.. oh time tu aku rase ader tak ubat pengsan??? bagi aku pengsan dulu bley.. pastu kau nak buat ape pon buat lah.. hahhaha


*ni pic yang dah selesai segala operation.. huhu xder sape nak suh amik kan pic mase dia jahit tu.. sebab aku pon tak tengok mase dia jahit.. hahha ati kecik lah katekan... ni pon aku amik sebab nak anta kat Zamri.. hehehhe 

Setengah jam jugak proses nyer.. huhuhu kene lah 5 jahitan.. memang terbaik lah... huhuhu sedey aku!! Sabtu ni family Zamri nak datang merisik plak tu.. hadoiii!! malu aku..huhhu


dapatlah 5 ari MC.. syok o.. keje ofis xbuat.. keje umah pon xbuat.. hehhe pantang makan.. takut gatal bahagian yang kene jahit tu.. hehhe lepas seminggu baru leh bukak jahitan.. tu pon xbaik lagi...


* selepas jahitan di buka.. masih terbukak lagi luka tu.. huhuhu 2 minggu tangan aku kejung.. tak berani nak tegak kan... takut sakit.. huhuhu penakut puyer budak...

lepas ni memang bile aku tengok tin susu jer mulalah ngilu rase nye.. kalau nak wat air susu ker per aku suh mak aku buat... kalau malaz sangat buat air 3 in 1 jer.. hehehe


Kesimpulan nya.. hati-hati semasa membuat kerja di dapur okey... kalau dah rase tak sedap hati tu tak payah nak teruskan.. hehhe tu jelah nak kongsi..

k. XOXO

No comments:

Post a Comment